nyitólap
webtérkép
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / Aktualitások / Egyéb hírek / DATOURWAY - Duna - turizmus oldalon áll
Városlakóknak
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
március 2021
előre
DATOURWAY - Duna - turizmus
Kiemelt helyen szerepel az attrakcó- és desztinációfejlesztés, ezeken alapul a határon átnyúló turizmus desztináció menedzsment szervezet létrehozása

DATOURWAY – az első turizmus stratégia a Duna mentére

A DATOURWAY projekt a 2009-2012 közötti időszakban a ez EU Délkelet - európai Transznacionális Együttműködési Program /SEE Transnational Cooperation Programme/ keretein belül valósul meg. A projekt teljes neve „A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére”. A projekt összköltsége 2 888 952 euro, melynek finanszírozása a következő forrásokból történik: Európai Unió - Európai Regionális Fejlesztési Alap (85%), Nemzeti társfinanszírozás (10%) és Önerő (5%).
A projekt 7 partnerország - Szlovákia, Magyarország, Románia, Bulgária, Szerbia, Horvátország és Olaszország 16 partnerintézményének együttműködésével valósul meg. Teljes körű vezetéséért és megvalósításáért a projekt vezetőpartnere, a VÁTI Nonprofit Kft. felel. A DATOURWAY projektben Magyarországról a stratégiakészítés felelős partneri szerepét a Területfejlesztési Tudományos Egyesület (TFTE) látja el.

A projekt fő célja: hozzájárulni a Duna mente fenntartható területfejlesztéséhez, közös turisztikai stratégia megfogalmazásával, valamint különböző speciális térség típusokra vonatkozó minta projektek kidolgozásával. Bár a projektben a Duna menti országoknak csak kétharmada képviselteti magát, izgalmas kihívást jelent a különböző fejlettségű és szervezeti rendszerrel működő térségek stratégiai együttműködését összehangolni. Jól érzékelhető, hogy milyen különleges feladatról van szó, ha belegondolunk, hogy a projektben résztvevő országokban a Duna turisztikai szempontból rendkívül alulértékelt: a főváros, a tengerpart, vagy éppen a magashegység minden ország turizmusában komoly előnyt élvez a Dunával szemben.

A stratégiaépítés első lépései a régió közös helyzetértékelésének, SWOT elemzésének elkészítése, a turizmus piaci modelljét figyelembe véve közösségi részvételen alapuló probléma- és célfa készítés voltak. Ezt követően a térségben található turizmus vonzerők, a különböző országokban működő szervezeti rendszer és a turizmus szerepének feltérképezése és értékelése történt meg minden országban. Ezek eredményein alapult a stratégia céljainak és beavatkozási rendszerének kidolgozása. A DATOURWAY stratégia egyik fő törekvése, hogy a heterogén Duna térség egy közös turizmus márkát hozzon létre, melyet a résztvevő 6 ország egységes szempontrendszer szerint dolgoz ki.
Kiemelt helyen szerepel az attrakcó- és desztinációfejlesztés, hiszen ezeken alapulhat a határon átnyúló turizmus desztináció menedzsment szervezetek és a különböző turizmus klaszterek létrehozása.

Az elkészült stratégia, befektetési kézikönyv a régió-, és turizmusfejlesztést szolgálja.
A részletek itt érhetők el: www.tfte.hu


[ 2012.03.06. ]
MEGOSZTÁS:

A törlés használata

A hozzászólás végén látható egy új gomb, mellyel a fórum önmoderálását szeretnénk segíteni. A moderálandó hozzászólás betűszíne pirosra vált a gombra kattintás előtt.

A törlés gomb segítségével bárki sértőnek jelölhet egy hozzászólást. A sértőnek jelölt hozzászólások kisebb betűvel látszanak, és halvány piros a hátterük. Ha egy hozzászólásra 4 törlési igény érkezik eltérő IP címekről, az automatikusan lekerül az oldalról, azaz moderálásra kerül. A gomb után látható számok az eddigi törlési igények számát mutatják a moderálási limithez képest.


Hozzászólások

Nincsenek még hozzászólások!
Kapcsolódó képek