nyitólap
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / Aktualitások / Médiatár / Képek az Idősek Klubja sárospataki kirándulásáról oldalon áll
Városlakóknak
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
október 2021
előre
Képek az Idősek Klubja sárospataki kirándulásáról
2008. május 22.

„RÁKÓCZINAK DICSŐ KORA, NEM JÖN VISSZA TÖBBÉ SOHA”
Kirándulás Sárospatakra és környékére

Tisztelettel és szeretettel köszönjük a Gondozási Központ klubprogramjait szervező S. Kovácsné és Richterné Andreának a fáradságot nem kímélő szervezést, ahol 50 fő nyugdíjas vehetett részt. Már előzőleg megkaptuk a kétnapos program részletes leírását, amelyet olvasgatva már tele kíváncsisággal és izgalommal vártuk az indulás napját.
2008. május 22-én hajnal 5 órakor indult jókedvű nyugdíjas csapatunk kirándulni. Úti célunk Sárospatak volt.
Az időnk bár borongós volt és a felhők folyamatosan gyülekeztek felettünk, eső nem esett és a hangulatunk is kitűnő volt. 5 órás utunk alatt kisebb pihenőkre megálltunk és 11 órára a sárospataki vár elé értünk. Kisebb várakozás, nézelődés után elindultunk, hogy bebarangoljuk a gyönyörű, több mint 800 éves vár zeg-zugait. A tárlatvezetőnk színes és érdekes elbeszélése alapján sok mindent megtudhattunk a Rákócziak életéről, bútoraikon felfedezhettünk csodálatos reneszánsz jegyeket. A tárlat vezetés végén a tanácskozó teremben büszkén énekeltük a” KRASZNA HORKÁT. Kisebb séta után a Szent Erzsébet házba érkeztünk, majd a szomszédos Görög Katolikus templom különleges oltárát csodálhattuk meg. Pihenésképpen betértünk egy kitűnő cukrászdába, egy finom fagyira. Ezután megtekintettük a Nagykönyvtárat, ahol több tízezres gyűjteményt láthattunk híres magyarjaink és régi sárospataki diákok könyveiből, valamint megcsodálhattuk a nagyon sok nyelven íródott több száz éves Bibliákat.
Első napi barangolásunk zárásaként kerekes kisvonatba ültünk és végig kocsikáztunk a Bodrog partján, a vár kanyarban, és a külváros szépségeit is megtekinthettük.
Estére Sátoraljaújhelyre értünk, ahol a Kossuth panzióban elfoglalhattuk kényelmes szállásunkat és vacsoránkat jóízűen elfogyaszthattuk.
Másnap reggel a korai ébredés és a finom reggeli után Pálházára indultunk, ahol kisvonatra ültünk. Az erdőn át zakatolva végig nótáztunk és csodáltuk az erdő rejtekét. Végül Kishutára, a Kőkapuhoz érkeztünk, „ AHOL A CSEND KEZDŐDIK”. Mint ha MESEORSZÁGBA jutottunk volna. Az erdő mélyén gigantikus magasságú fák között, a sínek végén megállt a vonat. A csodálatos Kőkapu Hotel és Vadászkastély magaslott a tó partján. A téren a magyar királyok faszobrait láthattuk. A kastély szalonját is megcsodálhattuk, ahol különböző állatok trófeáiban gyönyörködtünk. Finom mézeskalácsot kóstoltunk és emlékbe haza is hoztunk szeretteinknek.
A séta után buszra szálltunk és irány Hollóháza. Itt megnéztük a Porcelángyárat. Végig kísértük a gyártási mechanizmust és beszélgettünk a dolgozókkal, majd gyönyörködtünk a Múzeumban látható értékes porcelán tárgyakban.
Irány Tarcal! Egy órás utunk után megérkeztünk a Kiss házaspár pincéjéhez. De nem akármilyen pincéhez! A szánk is tátva maradt, mikor megláttuk. Az a sok szép muskátli és petúnia csodálatos látványt nyújtott! A kedves gazdák bevezették csoportunkat a 74 méter mély pince terített asztalaihoz. Különleges Aszú törköllyel vártak bennünket majd következett az ínycsiklandozó csülök vacsora. Az elfogyasztott finom vacsora és a borkóstolók után, dalra fakadt csapatunk. Nehezünkre esett felkerekedni, hogy az előttünk álló hosszú úton haza induljunk. Fájó szívvel, de jó kedvűen, integetve ültünk buszra. A hazaút gyorsan eltelt dalolgatással és a sofőrünk vicc mesélésének köszönhetően.
Este 10 órakor érkeztünk Lábatlanra fáradtan, de teli élményekkel.
Köszönjük a KRÉBER Kft-nek, Ivánnak, a kényelmes és biztonságos utazást!

Az idősek klubjának tagjai nevében: Magács Béláné klubtag

Az Idősek Klubjáról bővebben...