nyitólap
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / Aktualitások / Egyházi hírek / Lábatlani testvér-gyülekezeti látogatás oldalon áll
Városlakóknak
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
március 2021
előre
Lábatlani testvér-gyülekezeti látogatás
„Ó, mily szép és ily gyönyörűséges, ha a testvérek egyetértésben élnek!” Zsoltárok 133, 1

2012. augusztus 19-20.

Ez az az ige, amit itt a „végeken”, Borsod-Abaúj-Zemplén megye északi csücskében már régóta megtapasztalunk. Amióta ennek az igének a fényében próbáljuk mindennapi életünket élni, Isten csodálatos módon árasztja ránk áldásait, mint ahogy pár verssel később a zsoltáríró is mondja: „Csak oda küld az Úr áldást és életet mindenkor.” (3 vers)
Abban a hitben indultunk útnak augusztus 19-én Abaújvárról a délelőtti istentiszteletek után, hogy Isten ezt a csodálatos testvér-gyülekezeti látogatást is meg fogja áldani, ha tényleg tudunk egyetértésben lenni ezalatt a szűk 1 nap alatt Lábatlanon. Igaz, hogy sokat utaztunk, de mindannyian tele vágyakozással és kíváncsisággal, hogy vajon milyen lesz ez. Aztán hamar rájöttünk, hogy a távolság földrajzilag hatalmas köztünk, de lelkileg hasonlóak vagyunk.
A hosszú utazás után nagyon jól esett az a kis séta, amit a Búzás-hegyi sétaúton tettünk meg, hogy elérkezzünk arra a csodálatos helyre, ahol olyan meleg szeretettel és finom gulyással vártak bennünket, hogy elképzelni sem lehetett volna szebbet és jobbat! Ismeretlenek voltunk egymásnak, de mégis ismerősek. Ennek két oka volt:
- már találkoztunk 2 évvel ezelőtt Pányokon a gyülekezet több tagjával is, amikor egy kirándulás keretében a gyülekezet vendégházában szálltak meg, majd pedig egy közös ún. Szeretet-napon vettünk részt másnap.
- Isten mindannyiunkat a saját képmására teremtett, és legtöbbünk ezt már tudja is, és büszke arra, hogy Isten gyermeke lehet, ezért az életét Istennek átadva éli mindennapjait. És mint Isten gyermekei, egymásnak testvérei 300 km távolságban is közel azonosak a problémáink, a bajaink, de örömeink és hálaadásaink is.
Már megérkezésünkkor Nagytiszteletű asszony mindenkit bemutatott szállásadójának, így a finom vacsora után csomagjaival együtt mindenki elment ahhoz a családhoz, ahol az éjszakát töltötte. Összesen hét család fogadta az abaújvári és pányoki gyülekezetek 14 fős küldöttségét. A lelkészházaspár a parókián kapott szállást, a többieknek pedig már a vacsoránál emlegették, hogy szomszédos Süttőn „vigadalom” van, amire szervezik az odajutást. A tervből valóság lett, és fiataljaink nagyon jól érezték magukat Süttőn, ahol sokat beszélgettek és ismerkedtek.
Másnap, hétfőn reggel mindenkit a templomhoz szállított a vendéglátó család, hiszen 9 órától mi már próbáltunk az ünnepi istentiszteletre. Nagy volt az izgalom mindenkiben, hiszen nem egy egyszerű szereplésre készültünk, hanem egy bemutatkozó bizonyságtételre, hogy a helyiek egy kicsit jobban megismerhessenek bennünket, gyülekezetinket, és a bennünk fejlődő Krisztusba vetett hitünket is. Az istentisztelet a szokásostól egy kicsit eltérő volt, hiszen a vendég fiatalok szolgálatával volt ékesítve, színesítve. Az igét Tóth István abaújvári vendég lelkipásztor hirdette, majd pedig Darányiné Csonka Valéria helyi lelkész köszöntötte a vendégeket és a megjelenteket. Ezután következett a Perényi Borbála Ifjúsági Énekkar szolgálata énekben, versben és egy gyülekezeti bemutatásban. Szolgálatunk végén pedig elénekeltük azt az éneket ami az idei hittantáborunk (szám szerint 10.) „slágere” volt: Pintér Béla Hús-vér templom c. énekét. Ez az ének fejezi ki leginkább azt, amit érzünk, amit szívünkkel és szánkkal vallunk, amióta Jézust, mint személyes Megváltónkat megismertük:

Nekem nincs más Rajtad kívül Jézus
Életem forrása vagy
Kézzel, lábbal, szívvel, szájjal
Dícsérlek Uram.

Ez a Hús-Vér templom Érted épült,
Neked ég a tűz, bent oltárainál.
Ez a Hús-Vér templom Téged dícsér,
Szívem minden húrja rólad muzsikál...

Majd az istentisztelet folytatásaként meghallgathattuk a helyi Halasi István Református Ifjúsági Kórus színvonalas előadását. Ezután két éneket énekelt el egy helyi gyülekezeti tag, ami után a Nagytiszteletű asszony megköszönte vendéglátók szíves felajánlásait, és a ravatalozóhoz nyújtott segítségeket. Istentiszteletünket a Himnusz éneklésével zártuk, ami után még egy szeretetvendégség várt bennünket a gyülekezeti teremben.
A gyors átöltözés után a Duna-parton fekvő Panoráma étteremben ebédeltünk meg, majd pedig a Gerenday házat és arborétumot tekintettük meg.
Mivel egyik volt ifisünktől meghívást kaptunk Biatorbágyra, ezért a lábatlani látogatásunk érzékeny búcsú után véget ért, mert utunkat dél felé vettük, hogy meglátogassuk a jelenleg még 2 tagú, de 2 hét múlva már 3 tagú családot, Jobbágy Csabáékat.
A biai látogatás után Budapest volt az uticélunk, hogy az augusztus 20-i tűzijátékot élőben is megnézhessük. Már másnap hajnal volt, mire mindenki ágyba került, de azzal az érzéssel és tudattal, hogy nem volt hiábavaló a több mint 600 km utazás és fáradtság, mert újabb értékes emberekkel ismerkedhettünk meg, újabb ismereteket szerezhettünk, barátságok születhettek, amiket ha ápolunk tartósak is lehetnek.
Hogy rajtunk a tartósság ne múljon e helyről is szeretettel hívjuk meg a lábatlaniakat egy viszontlátogatásra!
Köszönjük elsősorban Istennek, hogy megáldotta azt, amit két lelkész kigondolt, és köszönjük, hogy a lábatlaniak ilyen szeretettel fogadtak bennünket, az „Isten háta mögött, de az Isten tenyerén élőket”!

Tóth Viktória, református lelkipásztor
Pányok-Abaújvár-Zsujta, 2012. augusztus 23.

Gyülekezeteink honlapja: www.pazsiharangszo.ref.hu

[ 2012.08.23. ]
MEGOSZTÁS:

A törlés használata

A hozzászólás végén látható egy új gomb, mellyel a fórum önmoderálását szeretnénk segíteni. A moderálandó hozzászólás betűszíne pirosra vált a gombra kattintás előtt.

A törlés gomb segítségével bárki sértőnek jelölhet egy hozzászólást. A sértőnek jelölt hozzászólások kisebb betűvel látszanak, és halvány piros a hátterük. Ha egy hozzászólásra 4 törlési igény érkezik eltérő IP címekről, az automatikusan lekerül az oldalról, azaz moderálásra kerül. A gomb után látható számok az eddigi törlési igények számát mutatják a moderálási limithez képest.