nyitólap
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / Aktualitások / Oktatási hírek / Látogatók Rechnitzből oldalon áll
Városlakóknak
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
március 2021
előre
Látogatók Rechnitzből
Lábatlan Város Önkormányzata meghívására Rechnitz és Lábatlan testvérvárosi kapcsolata tovább erősödött a rechnitzi Felsőtagozatos Iskola tanulóinak látogatásával. 2016. május 9-én délben megérkeztek iskolánkba a rechnitzi gyerekek négy felnőtt kísérővel. Nagy szeretettel vártuk és fogadtuk őket.
A hivatalos köszöntő után településünk érdekességeit mutattuk meg kedves vendégeinknek. A Gerenday Közösségi Házban Nagy Mónika kalauzolt bennünket és megnéztük az aktuális művészeti kiállítást is. Még ennél is jobban tetszett a kert a színpaddal és a kis tóval. A szabadtéri színpadon a magyar gyerekek táncot tanítottak a vendéggyerekeknek. Az osztrák gyerekek pedig egy kész előadást mutattak be nekünk.
Később körbevezettük őket az iskolában, bepillantottunk néhány délutáni foglalkozásra, majd az iskolai sportpályát próbáltuk ki. Délután 16 órakor elhelyezkedtek a befogadó családoknál, elfoglalták a szálláshelyüket és vacsoráig játszottak, ismerkedtek egymással.
A második napon reggel találkoztunk az iskolában és onnan elsétáltunk az Endi Kft. telephelyére. Ott Endrédi Zoltán mérnök úr és kedves kollégái nagy szeretettel fogadtak bennünket és körbevezettek az üzemben. Először 3 kisfilmet tekinthettünk meg környékünkről, a gyárról és a termelésről; majd különböző játékos feladatok keretében versenyezhetett a 26 vendég és 9 vendéglátó 6. osztályos tanuló. A gyerekek rajzversenyen is megmérettettek és szebbnél szebb díjakat nyertek. Ezúton szeretnénk megköszönni Endrédi Zoltánnak, Endrédi Krisztinának és az összes kedves kollégájuknak, hogy a vendégek tartalmas időtöltésében segítségünkre voltak.
Ebéd után a Duna-parton folytatódott a keddi program, ahol Schrenkné Simon Ildikó és Sujbert Levente vezetésével kajakozhattak és sárkányhajóztak a gyerekek. A nem túl kedvező időjárás ellenére lelkesen lapátolták a vizet, ismerkedtek a vízi sport szépségeivel.
A Duna-parti foglalkozásról visszajöttünk az iskolába és a tanulók művészeti foglalkozásokon vettek részt az iskola műhelyeiben. Óvári Zsuzsa néni csoportja kavicsot festett és irattartókat díszített. Szücs-Albert Eszter nénivel agyagtálakat készítettek.
A négynapos program fénypontja az egész napos kirándulás volt. Szerdán reggel elutaztunk Esztergomba és megtekintettük a Bazilikát, a Kincstárt és a Kupolából gyönyörködhettünk a csodálatos kilátásban. A délutánt Visegrádon töltöttük, ahol ebéd után a Fellegvárat tekintettük meg.
Csütörtökön délelőtt élménybeszámolóval és érdekes feladatokkal zártuk az együtt töltött napokat. Ebéd után elérkezett a búcsú és a hazautazás pillanata.
Köszönjük a támogatást az Önkormányzatnak, Polgármester Úrnak és minden foglalkozást vezető kollégának, segítőnek, akik a programok megvalósulásában részt vettek. Madocsai Márta és Lángné Harkai Edit