nyitólap
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / Sport / Lábatlani Sirályok / Hírek / Tábori beszámoló Lábatlan, 2010 oldalon áll
Városlakóknak
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
október 2021
előre
Tábori beszámoló Lábatlan, 2010
Az Esztergomi Kistérség minden településéből érkeztek táborozók, a táborban nem csak az evezéssel, hanem Lábatlannal is megismertetjük vendégeinket.
A Panoráma panzió területén sebtében létesített kajak-kenu raktár előterében tartott bemutatkozás és megnyitó, majd a szobák elfoglalása után a Holcim helyi gyárát néztük meg az Esztergomi Kistérség minden településéből érkező táborozókkal. Nem tértünk el attól az elképzelésünktől, hogy ebben a vízisport táborban nem csak az evezéssel, hanem Lábatlannal is megismertetjük vendégeinket. Nagyon tanulságos volt a sok technikatörténeti emlékként sem mindennapi látnivaló.
Délután a Gerenday kúriát mutattuk meg, ahol a helyi Napfény Mazsorett Csoport legnagyobb lányai kényeztettek minket bájos műsorukkal. Estefelé az időjárás kegyeibe fogadta csapatunkat, így végre vízre szállhatunk. A keddi napot arra szenteltük, hogy minél többet foglalkozhassunk kajakozással-kenuzással. Szüksége volt az újaknak a gyorstalpaló tanfolyamra, hiszen az időjárás előrejelzést figyelve a Neszmély-Lábatlan vízitúrát szerdára kellett előrehoznunk. Ezen a napon sikerült felhőtlen napsütésben megcsodálnunk a Kis-Dunán horgonyzó hajómúzeum különlegességeit, legtöbben a kerekes gőzhajóra voltak kíváncsiak. Sikere volt a túra közben az Éden kempingben töltött kis strandolásnak és a késő délelőtti palacsintázásnak. A csütörtököt is nagyon várta mindenki, hiszen ekkor az esztergomi élményfürdőbe látogatott a csapat. Este persze ezen a napon is kajakoztunk, meglepetésünkre mi, kísérők sokkal fáradtabbak voltunk, mint az egész nap lubickoló és csúszdázó gyerekek. Pénteken reggel felkerekedtünk, túránk a kőbányába vezetett, ami azt gondolom megérte az estére 14404 m-t elérő gyaloglást. A távot folyamatosan mértük! A nap közben persze megpihentünk, mindenki azt ehetett, amit készített magának, hiszen szalonnát sütöttünk a Holcim vadászházában. Az idő szinte az egész héten kiváló volt, azt is csak utólag tudjuk, hogy az előrejelzés miatt a vízi túrát szerdára előbbre hoznunk nem kellett volna. Csütörtökön a hőségben nagyon jó volt az esztergomi élményfürdő, de a pénteki gyalogtúrán kicsit sok volt már a melegből. Délután 4 körül estünk be az épülő-megújuló Arany Iskolába, ahol a mi táborozóink használhatták elsőként az új szárny wc-it. A kistérség minden településéből érkeztek gyerekek, és büszkén mondhatom, mind irigyelték a pompás sulit. Ez a nap valóban hosszúra nyúlt, hiszen a csaknem kilenckor kezdődő zenés színdarabot, az Aranyembert is megnéztük a Gerenday arborétum szabadtéri színpadán. Sajnos a legvégét 11 óra körül a vihar szétzilálta, így bőrig ázva értünk vissza szállásunkra. Szombat a vetélkedések napja volt, a focipályán csapatversenyeket tartottunk, majd délután a Dunán mérkőzhettek meg a táborozók és az egyesület ifjúsági tagjai. A legügyesebbek 3 érmet is szerezhettek a kajak és kenu versenyeken, és mellé némi fog szuvasító finomságot.
Vasárnap sok köszönetet kaptunk, ami a munkánk ellenértéke, az előző évekhez hasonlóan sikeres volt az Esztergomi Kistérségi Társulás komplex szabadidősport tábor sorozatába illeszkedő vízisport tábor. Segítőimnek, Hacsa Attilának, Hacsáné Éberle Zsuzsának, Király Gábornak, Schrenkné Simon Ildikónak, Schrenk Péternek és Verbánszky Jánosnak ugyanúgy köszönöm a segítséget, mint a heti programok lebonyolításában résztvevő minden társunknak. Bízom benne, hogy az elmúlt három év három táborát tekinthetjük hagyománynak, ami jövőre folytatódik, hogy minél több diák ismerhesse meg kistérségünk ezen értékes szegletét, Lábatlant, és a Sirályokkal az evezést.